tiistai 5. elokuuta 2014

Laivamatka Gotlantiin

Nyt siis olemme palanneet kahden yön reissusta Ruotsin Gotlannista "Ruusujen Saarelta". Laivamme Silja Europa lähti sunnuntaina kuuden aikaan Helsingin länsiterminaalista. Veimme tavarat hyttiin 9 kerrokseen ja sitten kierreltiin kannella, räpsittiin kuvia sekä syötiin hyvää illallista, johon kuului erilaisia lihoja, perunoita, riisiä, kanaa, kalaa, salaattia, sämpylää, tacoja... ja jälkiruoaksi oli monenlaisia moussekakkuja, jäätelöä, piirakoita, marenkia, brownieita jne. Maanantai-aamuna oli aika väsynyt olo, kun oltiin valvottu yöllä kolmeen asti. Noin yhdeksän aikaan käytiin syömässä aamupala samassa paikassa, jossa söimme illallisenkin. Aamupalavalikoimaa olikin jälleen paljon: salaatteja, leipiä, sämpylöitä, karjalanpiirakoita, nakkeja, kananmunaa, kalaa, muroja, hedelmiä, yogurttia... sen jälkeen oleiltiin jonkin aikaa laivassa ja sitten klo: 11, laiva oli perillä Gotlannin pääkaupungissa Visbyssä. Paikka oli ihan erinäköinen, kuin mitä olin veikannut.. liikennettä oli paljon, tiet oli asfalttia... Vietettiinkin melkein koko päivä siellä kierrellen erilaisia näköalapaikkoja, nähtävyyksiä sekä katseltiin myös keskiajan markkinoita. Kojuja oli paljon kaikkialla, sekä keskiaikaisiin vaatteisiin pukeutuneita ihmisiä, mutta hevosia ei näkynyt missään, vaikka tapahtumaan kuuluu yleensä hevoset. Kivaahan siellä oli kierrellä, vaikka olikin helteinen sää (ainakin 30'c). Noustiin laivaan noin seitsemältä, käytiin jälleen kiertelemässä laivalla, sitten 19:45 oli illallinen. Oli kyllä yhtä hyvää kuin viime kerrallakin. Ruuan jälkeen oltiin kannella, kuvailtiin sekä oltiin hytissä. Olin jo sen verran väsynyt, että menin jo nukkumaan noin 12 aikaan. Tänä aamuna heräsin 8:30, olin ainakin nukkunut hyvin yön yli. Sitten kävimme syömässä aamupalan ja sen jälkeen oltiin hetken hytissä ja lähdettiin ostelemaan tuliaisia taxfreesta. Sieltä tulikin ostettua paljon karkkia (mitäs muutakaan)? :) Kävimme kyllä eräässä vaatekaupassakin, mutta siellä oli tosi vähän enää valikoimaa, sekä hinnat niin kalliit, että päädyin olla ostamatta mitään. Laiva oli perillä Suomessa noin 16 ja sitten vain raahauduttiin kassien kanssa terminaaliin ja sieltä autoilla pois Tuusulaan. Matka oli kyllä tosi kiva ja hyvää vaihtelua täällä Suomessa olemiseen. Tällä kertaa hieman pidempi teksti, sillä kerrottavaakin oli tavallista enemmän ja sitten laittelen tähän melkoisen määrän kuvia selkeyden vuoksi ;) Kaikki kuvat (c) minä, paitsi kuvat minusta otti Elina.

meijän hytti..

uusi ja erikoinen hiusharja ja ompa muuton tehokas, kun ei irrota hiuksia melkein ollenkaan.. :)

keskiajan markkinoilta..

ihanaa suklaamoussekakkua :p

sekä herkullista passionmoussekakkua ;)

tuliaisia :D

Huhhuh, tulipa taas tehtyä tämäkin postaus, johan tähän menikin melkein 1,5h, kommentteja!

1. Ompa hienoja kuvia, nyt tekee mieli lähteä laivalle ;)

2. Kiva postaus + nyt ainaki laitoit tarpeeks kuvia ;) vika kuva vähä huonolaatune, mul olis ollu se parempi kuva siitä mut kyllä nyt tostakin näkee tuliaiset ihan selkeesti :D

Luethan nämä ennen kuin kysyt!

-> Sade ja Voitto ovat perheemme yhteiset hevoset, eivät minun...
-> Ratsastan epäsäännöllisen säännöllisesti noin kerran tai kaksi kertaa viikossa, enkä kisaa tai käy valmennuksissa...
-> Kuvat otamme pääosin Sony a 3000:lla, Panasonic Lumix- digijärkkärillä, puhelimellani tai joskus Canon eos 1100d- järkkärillä
-> Videot muokkaan movie makerilla

Hyväksyn asialliset kommentit, otan jonkun verran kritiikkiä vastaan, mutta Muistathan silti asiallisen kielenkäytön!
Kommentti julkaistaan hyväksynnän jälkeen, joten ethän laita kommenttiasi kahteen kertaan ;) Kiitos..